Overige Informatie

Hier vindt u nuttige informatie over ons team en onze werkwijze.
Herhaal recepten
Klachten & privacy
Samenwerkingspartners
Onze kunst
Medewerkers

Herhaalrecepten


Wij doen ons best om uw medicatieaanvraag dezelfde dag nog te verwerken. Houd er rekening mee dat de apotheek twee dagen nodig heeft om uw aangevraagde medicijnen klaar te maken. Voorkom dat u zonder medicijnen komt te zitten, door op tijd te bestellen!

Herhaalrecepten kunt u op vier verschillende manieren aanvragen:

1. Gebruik van de app
'Uw Zorg Online'

Voordat u 'Uw zorg online' voor de eerste keer gebruikt, downloadt u de app (werkt het beste op uw telefoon). Log in en vraag uw recept aan door het recept te selecteren uit de lijst met medicijnen die u dagelijks gebruikt (dit is mogelijk tot 3 weken voordat u opraakt). Dit geldt niet voor alle medicijnen (bijvoorbeeld opiaten). Bij twijfel, stuur ons een bericht.
Of:
Log in en vraag uw recept aan door een bericht te sturen met een verzoek voor niet-dagelijkse medicijnen.

2. Bel de praktijk, 020-3670088 optie 2.

Geef duidelijk aan:
– uw naam en geboortedatum
– de naam van uw apotheek
– de medicijnnamen met de gewenste sterkte (mg)
– hoe u het geneesmiddel gebruikt (bijvoorbeeld 3 keer per dag)
– eventueel een telefoonnummer waarop u bereikbaar bent.

3. Lever de etiket(ten) van uw medicatiedoos(en) in bij de balie of stop deze in de brievenbus.

Als u de medicijndoos niet meer heeft, maak dan een lijst van de medicijnen die u nodig heeft en voeg toe:
– uw naam en geboortedatum
– de naam van uw apotheek
– de namen van de medicijnen met de gewenste sterkte (mg)
– hoe u het geneesmiddel gebruikt (bijvoorbeeld 3 keer per dag)

4. Door de lege medicatiebox in de brievenbus te plaatsen die NIET bij de hoofdingang staat, maar bij de ANDERE DEUR bij de poort. Uit privacyoverwegingen raden wij u aan de lege doos in een envelop te doen, zodat deze niet door voorbijgangers kan worden opgemerkt.

Klachten & Privacy

Als u klachten over ons heeft, stellen wij het op prijs dat u deze eerst met ons bespreekt. Want als wij weten dat uw ontevreden bent, kunnen wij proberen dit op te lossen. Indien u ons niet rechtstreeks te woord kunt staan ​​of er met ons niet uit kunt komen, is het mogelijk uw klacht te bespreken met een Klachtenfunctionaris. De Klachtenfunctionaris bemiddelt door samen met u te zoeken naar een oplossing. De Klachtenfunctionaris is onpartijdig: hij/zij kiest geen partij en heeft dus geen oordeel. Alles wat u aan de Klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. De Klachtenfunctionaris is te bereiken op telefoonnummer: 088-0229190.

Op de website van SKGE vindt u een klachtenformulier.

Als u er niet uitkomt met uw huisarts of na bemiddeling tot een overeenstemming kunt komen, kunt u bij de Huisartsengeschil een uitspraak op uw klacht vragen. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (advocaat) en leden die patiënten vertegenwoordigen en leden die huisartsen vertegenwoordigen. De commissie wordt bijgestaan ​​door een ambtelijk secretaris, die tevens jurist is.

De uitspraak van de Geschillencommissie Huisartsen is bindend.


Algemene info

De AVG is een nieuwe wet ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Onder deze wet heeft een organisatie die persoonsgegevens verwerkt bepaalde verplichtingen en heeft degene aan wie de gegevens toebehoren bepaalde rechten. Naast deze wet gelden er specifieke regels voor privacy in de zorg. Deze regels staan ​​in de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO). Dit privacybeleid is bedoeld om u te informeren over uw rechten en onze verplichtingen die gelden onder de AVG en de WGBO.

Onze praktijk

In onze praktijk kunnen verschillende persoonsgegevens van u worden verwerkt. Dit is noodzakelijk voor uw medische veiligheid en noodzakelijk voor de financiële afhandeling van de behandeling. Daarnaast kan de verwerking van persoonsgegevens noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld om een ​​ernstig risico voor uw gezondheid te voorkomen of om te voldoen aan een wettelijke verplichting (bijvoorbeeld de verplichte melding van een besmettelijke ziekte op grond van de Wet volksgezondheid).

Taken van onze praktijk

Uw gegevens worden verzameld voor specifieke doeleinden, voor:
- zorgverlening
- effectief beheer en beleid
- ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en voorlichting

In principe vindt er geen verwerking plaats voor andere doeleinden.
U wordt geïnformeerd dat uw persoonsgegevens worden verwerkt. Dit kan door uw zorgverlener, maar ook via een brochure of via onze website.
Alle medewerkers binnen onze praktijk hebben zich gecommitteerd om vertrouwelijk met uw persoonsgegevens om te gaan.
Uw persoonsgegevens zijn goed beveiligd tegen ongeautoriseerde toegang.
Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor goede zorg.

Voor medische gegevens bedraagt ​​deze bewaartermijn in principe 15 jaar (vanaf de laatste behandeling), tenzij langere bewaring noodzakelijk is, bijvoorbeeld voor de gezondheid van uzelf of uw kinderen. Dit is ter beoordeling van de behandelaar.

Uw rechten

U heeft de volgende rechten:
- Het recht om te weten of en welke persoonsgegevens van u worden verwerkt.
- Het recht om die gegevens in te zien en te kopiëren (zolang dit de privacy van een ander niet in gevaar brengt).
- Het recht op correctie, aanvulling of verwijdering van gegevens indien nodig.
- Het recht om (gedeeltelijke) vernietiging van uw medische gegevens te vragen.
Dit kan alleen als het bewaren van de gegevens niet van wezenlijk belang is voor een ander, of op wettelijke gronden niet bewaard mag worden
- Het recht om een ​​persoonlijke verklaring (van medische aard) toe te voegen aan uw dossier.
- Het recht om in bepaalde gevallen bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens.

Als u uw rechten wilt uitoefenen, kunt u ons dit mondeling of schriftelijk laten weten. Uw belangen kunnen ook worden behartigd door een vertegenwoordiger (zoals een schriftelijk vertegenwoordiger, of uw curator of mentor).

Patiëntgegevens

De Wet Medische Overeenkomst (WBGO) beschouwt de patiënt als meerderjarig vanaf 16 jaar. Jongeren vanaf 16 jaar die hun medisch dossier willen inzien/kopiëren, moeten dit zelf aanvragen. Indien de patiënt niet meer leeft, is het verstrekken van medische gegevens toegestaan ​​indien dit mogelijk wordt geacht en de overledene hiertegen geen bezwaar zou hebben gemaakt of er zwaarwegende belangen zijn om de geheimhoudingsplicht van de zorgverlener te verbreken. Deze beslissing ligt bij de zorgverlener.

Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden

De medewerkers van onze praktijk hebben een geheimhoudingsplicht met betrekking tot uw persoonsgegevens. Dit betekent bijvoorbeeld dat de zorgverlener uw uitdrukkelijke toestemming nodig heeft alvorens uw persoonsgegevens te verstrekken. Er zijn echter enkele uitzonderingen op deze regel. De geheimhoudingsplicht van de zorgverlener kan worden doorbroken op basis van een wettelijke bepaling, maar ook bij ernstig gevaar voor uw gezondheid of die van een derde. Daarnaast worden gegevens, indien nodig, mondeling, schriftelijk of digitaal uitgewisseld met andere zorgverleners (bijvoorbeeld de apotheker die een recept verwerkt en dus gegevens van de behandelend arts ontvangt).

Uitwisseling van gegevens

Onze praktijk wisselt relevante medische gegevens uit met de spoedpost (HAP) via het Landelijk Schakelpunt (LSP) nadat u hiervoor specifiek toestemming heeft gegeven. Dit is veilig en betrouwbaar. Bent u 's avonds of in het weekend bij de HAP geweest, dan deelt deze op zijn beurt een observatiebericht met onze praktijk. Medicatiegegevens kunnen ook worden gedeeld met uw apotheek en medisch specialisten. Het gaat hierbij om de medicatie die de arts u heeft voorgeschreven, maar ook om eventuele intoleranties, contra-indicaties en allergieën (ICA-gegevens). Zo dragen wij als huisartsenpraktijk bij aan medicatieveiligheid.

Overdracht van uw dossier

Bij de keuze voor een nieuwe praktijk is het belangrijk dat uw nieuwe arts/zorgverlener op de hoogte is van uw medische voorgeschiedenis. Uw medische voorgeschiedenis staat in uw medisch dossier. Het is gebruikelijk dat uw oude arts/zorgverlener het dossier overdraagt ​​aan uw nieuwe arts/zorgverlener. De vorige arts/zorgverlener doet dit zo spoedig mogelijk, in ieder geval binnen één maand, nadat uw oude arts/zorgverlener heeft gevraagd het dossier over te dragen aan uw nieuwe arts/zorgverlener. Uw medisch dossier wordt dan door uw arts/zorgverlener persoonlijk of peraangetekende post. U kunt het originele dossier niet ontvangen. U hebt echter altijd recht op inzage in uw dossier en op een kopie van uw dossier. Het dossier kan ook via e-mail worden overgedragen aan de nieuwe arts/zorgverlener (indien mogelijk). Beide artsen/zorgverleners moeten ervoor zorgen dat hun computer- en internetverbindingen voldoende beveiligd zijn.







Onze Kunst

“De Sprookjes” van Saskia Heuer

Beeldend kunstenaar, geboren in 1956 te Amsterdam, met (zoals er later gezegd werd) een potlood en een penseel in haar kleine knuistjes!
Al heel vroeg creëerde zij haar eigen wereld; al tekenend en schilderend, etsend en knutselend, en bleef dat doen tot zij, op de jonge leeftijd van 17 jaar, naar de Rijksacademie voor beeldende Kunsten in Amsterdam ging. Daar begon zij aan een degelijke klassieke opleiding; het werken naar de natuur in al zijn facetten en leerde zij ‘het vak’. Het goed leren kijken en weergeven van de werkelijkheid.

Dan krijgt zij sterk de behoefte haar eigen wereld terug te vinden. Een lang proces dat altijd in beweging blijft zolang je blijft creëren.

Saskia Heuer weet op een overtuigende wijze een ‘sprookjesachtige‘ wereld te verbeelden. De verstilde-, of juist de bewegende (vaak vallende) mens staat centraal, maar wel als klein onderdeel van de omgeving. In zekere zin nietig, doordat zij de mens plaatst in monumentale en fantasierijke landschappelijke architecturen.
De schilderijen zijn laag op laag gegroeid.
Vlakken met diepe donkere kleuren en lichtere frivolere elementen wisselen elkaar af in de stevige composities. Deze tegenstrijdigheden maken dat de fragiliteit en kwetsbaarheid zichtbaar worden.

Saskia Heuer schildert voornamelijk met olieverf, op grote doeken of kleine paneeltjes met als uitgangspunt heel kleine potlood tekeningetjes (formaat visitekaartje). Ook zijn er periodes waarin zij aquarelleert of met gemengde technieken werkt.

Wat ontstaat in haar grote atelier wisselt zij af met het geven van teken- en schilderlessen, waar wekelijks 50 tot 60 mensen naar toe komen om haar inspirerende lessen te volgen.

Het team

Frederieke

Pijbes

Huisarts

Wouter

Niepoth

Huisarts

Alet

Eising

Huisarts

Ivo

Budiman

Huisarts

Rasjna

Gahar

Huisarts

Marijke

Loosman

Huisarts

Nanda

Driessens

Huisarts

Taginder

Singh

Huisarts in opleiding

Petra

de Wit-Hoorn

Assistente

Astrid

Preuss

Assistente

Yasmina

Hammou

Assistente

Wafae

Ahrouch

Assistente

Loraine

Velt

Assistente

Tessa

van der Kroft-Verhoeven

Assistente

Sakina

el Hassani

Assistente

Moustafa

El Berkani

Praktijkondersteuner Somatiek, Assistent

Gerard

Ter Avest

Praktijkondersteuner GGZ

Sandra

Von Banniseth

Psycholoog