Other
Info

Here you can find useful information
about our team, way of working...
Repeat prescriptions
Complaints & privacy
Collaboration partners
Our art
Staff

Repeat prescription


Wij doen ons best om uw medicatieaanvraag dezelfde dag nog te verwerken. Houd er rekening mee dat de apotheek twee dagen nodig heeft om uw aangevraagde medicijnen klaar te maken. Voorkom dat u zonder medicijnen komt te zitten, door op tijd te bestellen!

Herhaalrecepten kunt u op vier verschillende manieren aanvragen:

1. Gebruik van de app 'Uw Zorg Online'

Voordat u 'Uw zorg online' voor de eerste keer gebruikt, downloadt u de app (werkt het beste op uw telefoon). Log in en vraag uw recept aan door het recept te selecteren uit de lijst met medicijnen die u dagelijks gebruikt (dit is mogelijk tot 3 weken voordat u opraakt). Dit geldt niet voor alle medicijnen (bijvoorbeeld opiaten). Bij twijfel, stuur ons een bericht.
Of:
Log in en vraag uw recept aan door een bericht te sturen met een verzoek voor niet-dagelijkse medicijnen.

2. Bel de praktijk, 020-3670088 optie 2.

Geef duidelijk aan:
– uw naam en geboortedatum
– de naam van uw apotheek
– de medicijnnamen met de gewenste sterkte (mg)
– hoe u het geneesmiddel gebruikt (bijvoorbeeld 3 keer per dag)
– eventueel een telefoonnummer waarop u bereikbaar bent.

3. Lever de etiket(ten) van uw medicatiedoos(en) in bij de balie of stop deze in de brievenbus.
Als u de medicijndoos niet meer heeft, maak dan een lijst van de medicijnen die u nodig heeft en voeg toe:
– uw naam en geboortedatum
– de naam van uw apotheek
– de namen van de medicijnen met de gewenste sterkte (mg)
– hoe u het geneesmiddel gebruikt (bijvoorbeeld 3 keer per dag)

4. Door de lege medicatiebox in de brievenbus te plaatsen die NIET bij de hoofdingang staat, maar bij de ANDERE DEUR bij de poort. Uit privacyoverwegingen raden wij u aan de lege doos in een envelop te doen, zodat deze niet door voorbijgangers kan worden opgemerkt.

Klachten

Als u klachten over ons heeft, stellen wij het op prijs dat u deze eerst met ons bespreekt. Want als wij weten dat uw ontevreden bent, kunnen wij proberen dit op te lossen. Indien u ons niet rechtstreeks te woord kunt staan ​​of er met ons niet uit kunt komen, is het mogelijk uw klacht te bespreken met een Klachtenfunctionaris. De Klachtenfunctionaris bemiddelt door samen met u te zoeken naar een oplossing. De Klachtenfunctionaris is onpartijdig: hij/zij kiest geen partij en heeft dus geen oordeel. Alles wat u aan de Klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. De Klachtenfunctionaris is te bereiken op telefoonnummer: 088-0229190.
Op de website van SKGE vindt u een klachtenformulier.
Als u er niet uitkomt met uw huisarts of na bemiddeling tot een overeenstemming kunt komen, kunt u bij de Huisartsengeschil een uitspraak op uw klacht vragen. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (advocaat) en leden die patiënten vertegenwoordigen en leden die huisartsen vertegenwoordigen. De commissie wordt bijgestaan ​​door een ambtelijk secretaris, die tevens jurist is.
De uitspraak van de Geschillencommissie Huisartsen is bindend.

Privacy

General info

The AVG is a new law for the protection of privacy and personal data. Under this law, an organization that handles personal data has certain obligations, and the person to whom the data belong, has certain rights. In addition to these law, specific rules apply to privacy in healthcare. These rules are listed in the Medical Treatment Agreement Act (WGBO). This privacy policy is intended to inform you about your rights and our obligations that apply under the AVG and the WGBO.

Our practice

In our practice, various personal data of yours can be processed. This is necessary for your medical safety, and necessary for financial settlement of the treatment. In addition, processing of personal data may be necessary, for example, to prevent a serious risk to your health or to comply with a legal obligation (for example the mandatory reporting of a contagious disease under the Public Health Act).

Duties of our practice

Your data is collected for specific purposes, for:
- healthcare provision
- effective management and policy
- supporting scientific research, education and information

In principle, no processing takes place for other purposes.

You will be informed that your personal data is being processed. This can be done byyour healthcare provider, but also via a brochure or via our website.

All employees within our practice have committed themselves to dealing with your personal data confidentially.
Your personal data is well protected against unauthorized access.
Your personal data will not be kept longer than is necessary for good care.

For medical data, this retention period is in principle 15 years (from the last treatment), unless longer storage is necessary, for example for the health of yourself or your children. This is at the discretion of the practitioner.

Uw rechten

ou have the following rights:
- The right to know whether and which personal data of yours is being processed.
- The right to inspect and copy that data (as long as this does not compromise the privacy of another person).
- The right to correction, addition or deletion of data if necessary.
- The right to request (partial) destruction of your medical data. This can only be done if the retention of the data is not of significant importance to someone else, or should not be retained on legal grounds
- The right to add a personal statement (of a medical nature) to your file.
- The right to object to the processing of your data in certain cases.

If you wish to exercise your rights, you can let us know verbally or by a written request. Your interests can also be represented by a representative (such as a written representative, or your curator or mentor).

Patient data

The Medical Agreement Act (WBGO) considers the patient to be an adult from the age of 16. Young people from the age of 16 who want to inspect/copy their medical file, must request this themselves. If the patient is no longer alive, the provision of medical data is permitted if deemed possible that the deceased would not have objected to this or that there are compelling interests to break the healthcare provider's obligation of confidentiality. This decision lies with the healthcare provider.

Provision of your personal data to third parties

The employees of our practice have an obligation of confidentiality with your personal data. This means, for example, that the healthcare provider requires your explicit consent before providing your personal data . However, there are some exceptions to this rule. The healthcare provider's duty of confidentiality can be broken based on a legal provision, but also in case of serious danger to your health or that of a third party. In addition, data, if necessary, are exchanged verbally, in writing or digitally with other healthcare providers(for example, the pharmacist who processes a prescription and thus receives data from the treating physician).

Exchange of data

Our practice exchanges relevant medical data with the emergency GP post (HAP) through the Landelijk Schakelpunt (LSP) after you have given specific permission for this. This is safe and reliable. If you have been to the HAP in the evening or during the weekend, it in turn shares an observation message with our practice. Medication data can also be shared with your pharmacy and medical specialists. This concerns the medication that the doctor has prescribed for you, but also any intolerances, contraindications and allergies (ICA data). This is how we, as a general practice, contribute to medication safety.

Transfer of your file

When choosing a new practice, it is important that your new doctor/care provider is aware of your medical history. Your medical history is in your medical file. It is customary for your old doctor/care provider to transfer the file to your new doctor/care provider. The previous doctor/care provider will do this as soon as possible, in any case within one month, after your old doctor/care provider has asked to transfer the file to your new doctor/care provider. Your medical file will then be transferred by your doctor/care provider personally or by registered mail. You can not receive the original file. However, you always have the right to inspect your file and to receive a copy of your file. The file can also be transferred to the new doctor/care provider via email (if possible). Both doctors/caregivers must ensure that their computer and internet connections are sufficiently securedare.

Our Art

Ziekten en zorg leggen de werkelijkheid aan ons op: patiënten en artsen. Kunst laat ons de werkelijkheid anders dromen en ervaren. Ze verruimt de blik door originaliteit en schoonheid. Hierdoor kan een omgeving met kunst inspireren, tijdens het werk of verblijf.

In de wachtkamers wordt kunst tentoongesteld en is het mogelijk om de werken te kopen .

Ivo Oranje

-Beeldend kunstenaar-


Ivo is 50 jaar geleden geadopteerd uit Sâo Paulo Brazilië en sindsdien woont hij in Nederland. Zijn bijzondere Nederlandse achternaam en zijn buitenlandse voorkomen ziet hij zelf als een mooie samensmelting van twee continenten en zijn een altijd aanwezige inspiratiebron.

Ivo is autodidact en schildert graag abstracte en kleurrijke schilderijen op zowel grote als kleine doeken. Zijn werk is modern en vaak gerelateerd aan Brazilië met zijn prachtige en bonte steden of aan zijn woonplaats Rotterdam. Stads plattegronden en het stadse leven vormen een grote inspiratiebron. De fictieve stadsplattegronden en steden symboliseren Ivo zijn zoektocht naar waar hij vandaan komt en waar hij naar toe gaat. Het schilderen zelf is een reis naar de perfecte compositie in de juiste kleuren. Ivo werkt graag met acrylverf, markers, waskrijt en potlood.

The team

Frederieke

Pijbes

GP

Wouter

Niepoth

GP

Alet

Eising

Huisarts

Ivo

Budiman

Huisarts

Rasjna

Gahar

Huisarts

Marijke

Loosman

Huisarts

Flori

Sintenie

Huisarts in opleiding

Astrid

Preuss

assistente

Petra

de Wit-Hoorn

assistente

Yasmina

Hammou

assistente

Wafae

Ahrouch

assistente

Loraine

Velt

assistente

Tessa

van der Kroft-Verhoeven

assistente

Sakina

el Hassani

assistente in opleiding

Moustafa

El Berkani

Nurse practitioner somatics

Gerard

Ter Avest

nurse practitioner mental health

Sandra

Von Banniseth

psychologist